- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (246 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (528 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (101 opinii)
- 4 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (7 opinii)
- 5 Były senator skazany na więzienie (355 opinii)
- 6 Mała uliczka, duży problem (252 opinie)
Ograniczą prędkość na Drodze Gdyńskiej?
Na newralgicznym odcinku Drogi Gdyńskiej , na którym często dochodzi do wypadków, o 8 metrów przedłużona zostanie bariera ochronna. Policja chce też ograniczenia prędkości - do 50 km/h.
- Droga jest szeroka i niektórzy kierowcy odnoszą mylne wrażenie, że dzięki temu bezpieczna. Liczba wypadków nie potwierdza jednak tej tezy. Zginęło już tam kilka osób, mamy też sporo wypadków, po których pasażerowie i kierowcy mają poważne obrażenia ciała. Praktycznie zawsze przyczyną jest zbyt duża prędkość - podkreśla kom. Michał Rusak z gdyńskiej policji.
Dlatego policja już złożyła w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni - który odpowiada za oznakowanie miejskich dróg - wniosek o ograniczenie prędkości na newralgicznym odcinku, czyli niebezpiecznym zakręcie. Kierowcy mogliby tam jeździć z maksymalną prędkością 50 km/h.
- Wniosek wpłynął i jest właśnie rozpatrywany. Na dziś wiadomo już na pewno, że o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię. Decyzje o ewentualnym ograniczeniu prędkości oraz postawieniu znaku, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem - zwłaszcza przy mokrej nawierzchni - jeszcze nie zapadły - mówi Tomasz Krzak z ZDiZ.
Opinie (303)
-
2014-10-28 06:04
i co da 50? nic i tak będą jechać dużo szybciej. (22)
- 397 11
-
2014-10-28 06:58
Ustawie radar (2)
A nie znak który na debili nie dziala
- 47 8
-
2014-10-28 10:16
radar ustawiony na 70 km * h^ -1
i po kłopocie
- 27 4
-
2014-10-28 19:31
Ustawisz?
obiecujesz?
- 3 1
-
2014-10-28 07:01
DEBILIZM (8)
co za debil wpadł na taki pomysł, to mnie ciekawi... NIKT NIGDY TAM NIE BEDZIE JECHAC 50km/h! NIGDY.
edit:
no sory, może jakiś Norweg w odwiedzinach u rodziny w Gdyni...- 77 3
-
2014-10-28 11:14
Norwedzy nie mają rodzin w Gdyni (4)
- 14 5
-
2014-10-28 12:15
(3)
Mają
- 7 3
-
2014-10-28 16:03
(2)
Co najwyżej Norwegowie.
- 9 1
-
2014-10-29 06:37
(1)
i Fińczycy też mają
- 3 0
-
2014-10-29 10:59
I Szwecjanie.
(mieszkańcy Szwecji pod Olsztynem)
- 1 0
-
2014-10-28 15:25
(2)
Pewnie nikt nie będzie jeździł 50-tka, ale jak taki znak ustawią to tzw. prędkość miarodajna spadnie o kilkanaście kilometrów. Jak była 70-tka, to większość uważała ze 100 to jeszcze ok, przy "50" ludzie będą jeździli 70-80. Także efekt będzie.
- 12 9
-
2014-10-28 19:47
Cóż za pozbawiona logiki wypowiedź, zakładam że to gimbazjalista. (1)
- 5 11
-
2014-10-29 08:24
jak nie masz argumentów, obrażasz innych
- 3 0
-
2014-10-28 07:11
Nie rozumiem (5)
po co jakieś nakłady jeszcze ponosić z tego powodu. Niech Ci co mają się pozabijać to się pozabijają i z głowy będzie problem. Na pustej drodze w tym miejscu jedynie sobie krzywdę porobią. Zabrać się za baranów jeżdżących na cwaniaczka: już na czerwonym, skręcanie w prawo z lewego, wbijanie się innym przed maskę, nieprzytomne tlenione blondi podczas makijażu, itp. takie barany zmuszają kierowców normalnie jeżdżących do niebezpiecznych manewrów.
- 60 8
-
2014-10-28 07:51
Jeżdzę codziennie od 20 lat (2)
I nigdy nie widziałem malującej sie za kierownica kobiety!
- 12 27
-
2014-10-28 08:15
hehe ja jeźdże od 6 lat i widziałem raz :-)
- 11 4
-
2014-10-28 11:25
a ja jeżdżę od kilku lat i widzę codziennie...
...w lusterku
- 17 2
-
2014-10-28 08:22
Chłopie, ... (1)
... przeca Inspektory z GITD stwierdziły, że w Gdyni na dwóch jedynie krzyżówkach nie lza jeździć na czerwonym świetle. W tym kraju kretynów zdyscyplinować się po prostu nie da - nie ma woli waaadzy! A od zawsze powtarzam - rozsądne ograniczenia (bo obecne to czasami totalna kpina) i bezwzględne karanie je łamiących!
- 13 5
-
2014-10-28 20:15
sirs
Coty wachasz betonie
- 2 2
-
2014-10-28 08:05
(1)
Mandaty będą wyższe. Teraz nie warto kontrolować. Wypadki do których tam dochodziło byly przy. Prędkościach 100 plus wiec nie wiem czemu wszyscy kierowcy maja być karani za debili i samobójców.
- 52 2
-
2014-10-28 11:10
bo tak wygląda całe prawo w polsce
- 16 0
-
2014-10-28 08:23
ale będzie można wystawić mandacik, bo nawt lamer nie będzie jechał tam 50.
- 20 3
-
2014-10-28 20:15
Pośrednia przyczyna i sposób rozwiązania wymieniona jest w artykule:
"o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię."
15-latek projektujący tę drogę nie przewidział wcześniej, że taka bariera zaczynająca się równolegle do krawędzi drogi na wysokości kilkudziesięciu cm będzie działać jak gilotyna.- 7 0
-
2014-10-28 06:04
przez kilku samobójców Muszą cierpieć teraz wszyscy... szok (11)
- 328 23
-
2014-10-28 07:44
jazda po mieście z prędkością mniejszą niż 70 km/h to źródło cierpień? (4)
chyba przegiąłeś.
- 19 47
-
2014-10-28 09:00
chyba nie wiesz o którym miejscu mowa (3)
tam nie ma przejścia przed szkołą/przedszkolem, nie ma przystanku, ludzi wybiegających zza autobusu itd.
Jeżdżenie tam z prędkością poniżej 70 (przy dobrych warunkach) jest nielogiczne. tak samo jak na estakadzie. Nie sztuką jest postawić znak (50). Ustawiono taki na estakadzie, i codziennie jadąc do pracy widzę z jaką prędkością ludzie tam jeżdzą. lepszym wyjściem byłby fotoradar tak jak np na słowackiego. tam nikt nie zasuwał 100k/h.- 18 8
-
2014-10-28 11:04
na Słowackiego nikt nie zasuwał 100 km/h? (1)
chyba nie jeździsz tamtędy za często... niejeden zasuwał i ponad 100!!!
- 7 0
-
2014-10-28 16:00
no, może i racja.
w górę widziałem kilka samochodów wbitych w las ;)
ale tam gdzie stały fotoradary raczej wszscy grzecznie 70-80 jeździli. ale przyznaję że nie jeżdżę tamtędy codziennie- 3 0
-
2014-10-28 19:43
Nielogiczne jest,że kierowcy wolą się rozbić, niż zwolnić...
- 2 0
-
2014-10-28 10:58
Jeśli samobójca to jego sprawa!
Zazwyczaj jest jednak tak, że ofiarą jest ten "drugi" kierowca.
- 3 0
-
2014-10-29 01:03
Tak, odpowiedzialność zbiorowa - ten krajnie moze się tego wyzbyć. Duch (2)
Stalina - mistrza tej odpowiedzialności dalej się unosi nad Polską..
- 3 0
-
2014-10-29 06:40
(1)
i Edwarda
- 0 0
-
2014-10-29 11:02
I Władysława.
- 0 0
-
2014-10-29 12:21
Tak, pamiętam tych samobójców
co nieoznakowanym radiowozem tam jechali....
- 0 1
-
2014-10-30 18:00
jacy samobójcy???!!!!!!!
Dwa tygodnie temu zginął pasażer samochodu a nie żaden samobójca, zastanów się człowieku co piszesz, Brawo za głupotę dla tych co zgadzają się z twoją opinią, szok i brak słów na taki komentarz
- 0 0
-
2014-10-28 06:05
radar (11)
proponuję radar
- 142 63
-
2014-10-28 06:55
Lepiej ograniczenie do 30 km/h i zawieszenie jezdni (6)
Bedzie tłoczno ale bezpiecznie:-))
- 23 7
-
2014-10-28 07:44
limit 30 km h spowalnia, ale i upłynnia ruch (5)
piszę to bez sarkazmu i ironii.
- 8 23
-
2014-10-28 11:34
Hahaha. Dobre
- 5 1
-
2014-10-28 14:35
tak ;) oczywiście... (1)
potwierdzenie twojej teori, że jazda 30 km.h upłynnia ruch, widać doskonale ostatnimi czasy na obwodnicy... Przy okazji również potwierdza się teoria że ilość pasów jezdni nie wpływa na ilość korków.
- 8 2
-
2014-10-28 17:54
Mylisz przyczynę ze skutkiem - auta jadą po Obwodnicy ślimaczo,bo się przytyka.
Na obwodnicy auta jadą zwykle szybko,więc w godzinach szczytu więcej ich dojeżdża w krótkim czasie do niewydolnych węzłów. Auta nie nadążają opuszczać lub rozpędzić sie przed wjazdem na obwodnicę,co powoduje zakłócenia,propagujące sie wzdłuż drogi - jeden hamuje i za nim następny. Przy wolniejszej jeździe mniej aut hamuje sie mniej gwałtownie i włączanie do ruchu jest łatwiejsze.
Nie propaguje zmniejszania limitów (na obwodnicy 100-110 to najlepsza prędkość),ale rozróżniajmy pojęcia...- 4 2
-
2014-10-28 18:55
Tylko limit 15 km/h (1)
Taki limit idealnie upłynnia ruch! Ponadto warto w niebezpiecznych miejscach wprowadzić nakaz jazdy tyłem! To bardzo uspokoi ruchz!
- 8 4
-
2014-10-30 15:31
Obwodnica dla cyklistów!
I ograniczyć do 10km/h jak w Sopocie.
- 0 0
-
2014-10-28 11:24
albo progi zwalniające!
- 3 2
-
2014-10-28 11:36
Proponuje kolce i CKM oraz bombe atomową
- 14 1
-
2014-10-28 16:29
i do tego wilcze doły!!! (1)
Wtedy na pewno będzie bezpieczniej ;-)
Wg oni myślą ze jak zmienia jedna cyferke na znaku to nagle wszyscy zwolnią?!
Policja = Kretynizm!!!- 8 3
-
2014-10-28 19:45
Jazda z taką prędkością,żeby się rozbić, to dopiero kretynizm.
- 4 1
-
2014-10-28 06:06
(7)
Tak tak, na pewno od ograniczenia ludzie zwolnią. Raz na miesiąc będzie stał patrol i będą ludzie po hamulcach deptać.
Idealne miejsce na fotoradar, skalibrowany na właśnie te 70. Na Słowackiego pomogło było.
A że barier nie ma po tym jak ileś osób zginęło, a ileś odniosło obrażenia - to chyba prosta droga do stwierdzenia, że za każdą osobę ponad trzecią odpowiada jakaś konkretna osoba z urzędu miasta.- 124 6
-
2014-10-28 09:21
Słowackiego
Co wy z tym Słowackiego? Przecież tam radary chyba nigdy nie działały, stały tylko puszki. I zdecydowana większość kierowców o tym wiedziała. Nie wspomnę o tym, że nic to nie pomagało bo chyba nie było tygodnia, żeby ktoś nie powyginał barierek.
PS. Jak zawsze jestem przeciwny to jednak uważam, że w tym miejscu (na Drodze Gdyńskiej) lepszy byłby fotoradar niż idiotyczne ograniczenie prędkości, które NIC nie da.- 8 2
-
2014-10-28 09:47
Heheheh (5)
Jak skalibrowany na 70 jak przeciez mozna tam jechac 70. Zastanow sie co piszesz. Ja sie bawie i testuje fotoradary i jak narazie przy predkosci o 15km/h wiecej niz mozna, zaden nie strzelil. Pozdrawiam
- 4 4
-
2014-10-28 11:52
fotoradar (2)
a ja jechałem o 15km/h więcej w Wejherowie i strzelił. Już się przyznałem i czekam na zapowiedziany już blankiet wpłaty na 100zł :(
- 8 1
-
2014-10-28 15:29
Hehe
Wspolczuje, moze i ja pewnego dn
- 0 1
-
2014-10-28 20:18
ir
Cos slabo testerze testujesz ta hulajnoga
- 2 1
-
2014-10-28 12:42
hejtujemy
xD
- 0 0
-
2014-10-28 19:46
" Ja sie bawie i testuje fotoradary" - taki totolotek, tylko odwrotnie? ;)
Cóż, jak nie masz innych wydatków... ;)
- 4 0
-
2014-10-28 06:06
półśrodki (3)
na półgłówków
- 102 1
-
2014-10-28 11:08
dokładnie... (2)
...wypadki są tam przez imbecyli jadących 130km/h i wchodzących w zakręt z tą prędkością. Całkowicie bezpieczne jest tam 90km/h i takie ograniczenie z fotoradarem może tam sobie stać. Nie róbcie z drogi odciążającej Aleje kolejnego góvvno polskiego zamulenia.
- 20 2
-
2014-10-28 23:04
50 czy 70
Zawsze podkreślam,że nie ma sensu "troszczyć" się o imbecyli.Chcą się zabijać ,jest to ich wolny wybór,byleby to nie odbywało się kosztem tych,którzy jeszcze mają wszystko prawidłowo poukładane pod kopułą.Na bezmózgowców nie ma póki co lekarstwa.
- 0 1
-
2014-11-09 12:11
;(
Kretynem to jesteś sam, ostatnio zginął pasażer samochodu "nie żaden kretyn" bardzo porządny, pracowity i studiujący chłopak. Żenada na taki komentarz, ciekawe czy to samo byś powiedział bliskim ofiary, ale nie poprzez głupi komentarz tylko face to face - na pewno zabrakłoby Ci odwagi, najlepiej pisać takie komentarze będąc anonimowym (w ten sposób myślisz, że jesteś kimś, coś znaczysz ale prawda jest całkiem inna!!!!)
- 0 0
-
2014-10-28 06:08
I policja bedzie tam lapala po 21:00 kiedy w ogóle nie bedzie ruchu (5)
bo do końca roku zostało 2 miesiące a zakladane wplywy z mandatów trzeba zrealizować.
- 158 12
-
2014-10-28 06:31
wszystkie wypadki zdarzają się tam właśnie kiedy "nie ma ruchu" (2)
grzeją ile fabryka dała
- 17 4
-
2014-10-28 08:27
Selekcja naturalna, bo nikomu oprócz siebie krzywdy nie robią
a z wariatem nikt nikomu nie karze jeżdzić...
- 13 1
-
2014-11-09 12:14
.
nie do końca ostatni wypadek był 07.11.2014r. w tym samym miejscu około 8.00 rano a więc ruch był napewno
- 0 0
-
2014-10-28 09:51
o 21 to oni moszczą sobie gniazdka w lesie...
- 3 0
-
2014-10-28 19:49
Hehe, "księgowa", chyba ze składnicy makulatury. ;)
- 1 0
-
2014-10-28 06:09
Egzekwować ograniczenie do 70 (1)
A nie ograniczać do 50 i liczyć że wszyscy beda przekraczać o 20. Kolejne pojscie policji na łatwiznę.
- 303 2
-
2014-10-28 08:32
ale wtedy policja bedzie musiala cos robic, a tak wstawi sie znak i po problemie, beda egzekwowali iskra, kazdy madrzejszy pojdzie do sadu i wygra.
mozna przeciez postawic fotoradar, ustawic go, ze ma trzaskac od 90km/h i po problemie.- 10 4
-
2014-10-28 06:14
nic nie da bo i tak... (3)
tam 80% kierowcóe jeżdzi szybciej niż 70 km/h...
- 88 0
-
2014-10-28 06:14
pomiar odcinkowy od wielkopolskiej do riviery i po kłopocie :) (2)
jw
- 24 15
-
2014-10-28 07:03
przecież to zamach na wolność i portfele kierowców (1)
- 16 4
-
2014-10-28 07:46
chciałeś napisać: piratów drogowych
niestety niewielu kierowców przyzna się do tego miana
- 9 7
-
2014-10-28 06:20
Źle wyprofilowany (16)
Powiem tak zakręt jest źle wyprofilowany i to dlatego dochodzi do bardzo dużej ilości wypadków. Przykład po drugie stronie jest też zakret i dochodzi do mniejszej ilości wypadków
- 82 52
-
2014-10-28 06:30
Przy dozwolonej prędkości nic się w tym miejscu nie dzieje,ale jak ktoś jedzie z prędkością startującego samolotu ,to wiadomo jak to się skończy.Trzeba używać mózgu,oczywiście pod warunkiem jak się go posiada.
- 40 3
-
2014-10-28 06:32
taaa, jasne...źle wyprofilowany.... (2)
jak jedziesz 150 to każdy jest źle wyprofiowany
- 46 11
-
2014-10-28 12:32
a co pomoże ograniczenie do50km/h, jeśli jadę 150 ??? (1)
pomyśl zanim coś powiesz; a zakręt faktycznie jest źle wyprofilowany, to samo dotyczy leśnego odc. Słowackiego, ktoś powinien za to beknąć, bo nie po to wydaje sie publiczne pieniądze na dwupasmowe i bezkolizyjne drogi by jeździć po nich 50-70 km/h !
Jak ma być 50km/h to było zostawić jednopasmówkę a kasę dać na dzieci itp.- 8 6
-
2014-10-28 14:59
Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...
Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...
- 4 2
-
2014-10-28 07:27
zakret jest bardzo dobrze wyprofilowany. jeszcze nigdy jadac tam 70km/h nie wpadlem w poslizg :)
- 31 4
-
2014-10-28 07:57
Źle wyprofilowany to ty masz mózg. Gdyby ludzie jechali tyle ile powinni nie byłoby wypadków. Proste jak budowa cepa.
- 19 5
-
2014-10-28 12:54
a ja myślę, że ty jesteś źle wyprofilowany (2)
ale to już nie do mnie pretensje. Przodków rozlicz za ten błąd w obliczeniach.
- 5 2
-
2014-10-28 13:03
(1)
Tak to dalczego po drugiej stronie nie dochodzi do wypadków.
- 4 4
-
2014-10-28 13:13
bo deszcz nie pada
tam nigdy. Tak jak w Kaliforni
- 11 0
-
2014-10-28 17:10
Wiele razy przejeżdżałem tamtędy z prędkością 90-100 km/h i zawsze było bezpiecznie. Dodam, że nie mam jakiegoś wypasionego bolidu na szerokich kapciach, tylko tzw. miejskie autko. W związku z tym zastanawiam się, ile trzeba pocisnąć, żeby tam wypaść z drogi i się zabić? 120, 150, 180 km/h ? Jeśli tyle, to "każdy kowalem swego losu" :P
- 14 1
-
2014-10-28 19:53
"Źle wyprofilowany" to jesteś na "Naszej Klasie". Kto tam nie kozaczy, ten nie ma wypadku.
- 3 0
-
2014-10-28 23:23
(1)
Zgadzam sie w 100%. Nie raz tamtedy przejezdzam i kazdym deszczu widac wyraznie cienka struzke wody przeplywajaca z lewej wewnetrznej strony jezdni na prawa tuz przed zakretem. Chwila nieuwagi, niemoniecznie przy duzej predkosci ale np przy malym przymrozku powoduje wyrzucenie z jezdni wlasnie na tym zakrecie i wcale nie chodzi o predkosc, tylko ktos jak zwykle dal ciala przy projektowaniu, a skoro mamy tristar - nie moga zrobic znaku zmiennej tresci? Jest sucho i normalnie - dalej 70, jest mokro (slisko) - nawet i 40?
- 2 0
-
2014-10-29 01:20
A jak ktoś jedzie 120 km/h to wyświetli się "krzyżyk na drogę"?
- 2 0
-
2014-10-29 00:23
Profil (1)
Ulica to tor rajdowy,więc po co te bzdety o jakimś tam złym wyprofilowaniu.Trzeba po prostu bezpiecznie jeżdzić,nie będąc jednocześnie przysłowiowym "zawalidrogą",bo to też bywa niebezpieczne.
- 2 0
-
2014-10-29 00:26
Profil
Powinno być-"ulica to nie tor rajdowy".Mała poprawka poprzedniego tekstu.
- 1 0
-
2014-10-29 11:54
popieram
jezdnia na tym zakręcie powinna iść "po ścianie" tak żeby dało się jechać 300 km/h w tym miejscu, a kto spadnie ten nie dostosował prędkości do panujących warunków drogowych ;)
- 1 0
-
2014-10-28 06:21
gdyńska (6)
przyczyną śmiertelnych wypadków jest właśnie ta bariera, tnie auta i ludzi .to jest gilotyna tak jak Kubicę by zabiło. zmienić tą technologię
- 33 45
-
2014-10-28 08:59
wprowadzić ograniczniki prędkości do 70 w każdym samochodzie (1)
- 10 3
-
2014-10-28 09:05
i przy okazji rozładuje to korki na A1 przy bramkach :D
- 5 1
-
2014-10-28 13:05
przyczyną śmiertelnych wypadków samochodowych są tylko i wyłącznie kierowcy tych samochodów.
i choćbyś se odgryzł rękę, nic lepszego nie wymyślisz.
- 12 2
-
2014-10-28 13:10
niemniej jednak, masz całkowitą akurat rację, że bezpośrednią przyczyną śmierci
osoby, która zginęła w wypadku, którego ślady uwieczniona na tym zdjęcia jest właśnie barierka (oprócz przypuszczalnie "bitego" auta). Kierowca, oprócz kolegi, stracił ponoć nóżki i nie pierwszy samochód w ten sposób, biedaczek jeden.
- 4 1
-
2014-10-29 09:38
(1)
Rozumiem, ze wg. ciebie to martwe rzeczy atakuja. Tak samo jak stojace nieruchomo drzewa, albo 50kg. czlowiek jest wiekszym zagrozeniem dla samochodu. Kierowca pedzi ciezka maszyna i on jest zupelnie bezwolna osoba, kt. wszystko atakuje, ale tylko wtedy, gdy jedzie samochodem. Jak juz wysiadzie to drzewa staja sie znow lagodne jak baranki a bariery nie atakuja.
- 2 0
-
2014-10-29 10:57
Zombi drzewa!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.